Gelijkstroom “Nordmodul” modulebaan

Binnen de vereniging is er een uitgebreide gelijkstroom H0 modulebaan. Hieronder staan een aantal impressiefoto’s van deze baan. Alle modules moeten aan bepaalde eisen voldoen zowel qua afmetingen, aankleding, als technische uitvoering. Onze modules zijn gebaseerd op de normen die zijn opgesteld door de MEC Barsinghausen waaraan we nog enkele specifieke eisen hebben toegevoegd. Door toepassing van standaard kopschotten kunnen de modules aan elkaar worden gezet.

Activiteiten rondom de baan

In januari 2007 heeft Edward Luxen zijn station verkocht. Onderdeel van de koop was ook de in-uitgang van zijn keerlus waar het station aanpast. De rest van de keerlus kon de koper niet gebruiken. Hierop heeft de bestuur besloten om het restant van de keerlus te kopen. Deze lus is dus nu van de vereniging. Edward was bereid om samen met Gino Damen de keerlus weer functionerend te maken.

De lus is dubbel uitgevoerd en kan vanaf twee kanten bereden worden. Dit maakt het het mogelijk om in de lus één trein stil te zetten en toch met een andere trein er doorheen te rijden. De nieuwe kant wordt nog voorzien van landschap. Hierdoor is de lus van drie kanten netjes aangekleed.